Julfilmer

Några dagar innan jul ägnade jag mig åt att se på julfilmer för att få lite mer julkänsla. Jag har ett par som jag tycker om och som jag såg men jag letade också efter nya att upptäcka och tycka om. Tyvärr påbörjade jag en hel rad olika filmer utan att se särskilt mycket innan jag stängde av dem igen. Tidigare har jag alltid sett en film färdigt om jag börjat titta på den men på senare år (vad gammalt det lät) har jag bestämt mig för att inte slösa tid på filmer som jag inte är säker på att jag vill se och när det gäller julfilmer är jag ännu kinkigare. Julfilmer har en så mysig känsla om de är rätt och bara irriterande om de inte är det. När jag tittade igenom början (börjorna?) på dessa filmer så fick jag plötsligt lust att skriva ett eget manus till en julfilm. Helt enkelt för att försöka fånga samma känsla som jag själv letade efter. Frågan är bara om det är en bra idé då jag redan har så mycket jag vill skriva eller har börjat på att skriva. Särskilt nu när jag har boken om Enok också som jag vill ägna mig åt. Dock kan jag inte riktigt släppa tanken och känslan av att vilja skriva det där manuset. Och om man ser till statistik så borde ett manus inte vara några problem. Det enda manus jag hittills skrivit (min musikal) skrev jag på ungefär två månader medan jag börjat på flera böcker men bara avslutat en och det tog mig drygt tre år. Kanske vore ett manus trevligt att ägna sig åt en stund.

Kommentera

